Եվրահանձնաժողովն այսօր թարմացրեց ԵՄ օդային անվտանգության ցուցակի՝ այն ավիաընկերությունների ցանկը, որոնք ենթակա են գործողության արգելքի կամ գործողության սահմանափակումների Եվրամիության ներսում, քանի որ դրանք չեն բավարարում անվտանգության միջազգային չափանիշերին:
Հանձնաժողովը նշել է, որ ցանկանում է ապահովել օդային անվտանգության ամենաբարձր մակարդակը Եվրոպական միությունում ճանապարհորդող բոլոր ուղևորների համար:
Այսօրվա թարմացումից հետո Հայաստանում հավաստագրված բոլոր ավիաընկերություններն ավելացվել են ցուցակում մինչև երկրի անվտանգության վերահսկողության հնարավորությունների հետագա գնահատումը: Այս որոշումը հետևել է Հայաստանի քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեի և վեց հայկական ավիափոխադրողների ուսումնասիրությունների արդյունքում:
Բացի այդ, վերանայվել և փոփոխվել է Կոնգոյի (Բրազավիլ), Կոնգոյի Դեմոկրատական Հանրապետությունում, Ղրղըզստանում, Լիբիայում, Նեպալում և Սիեռա Լեոնեում հավաստագրված ավիափոխադրողների ցուցակը, որոնցում ավելացվել են այդ երկրներից նոր փոխադրողներ:
Տրանսպորտի հարցերով հանձնակատար Ադինա Վուլեանն ասել է. «ԵՄ օդային անվտանգության ցուցակը պետք է օգտագործվի՝ որպես գործիք, որն օգնում է ավիաընկերություններին և ցուցակագրվող երկրներին վերագնահատել և բարելավել իրենց թռիչքային չափանիշերը: Հայաստանյան փոխադրողներին այս ցանկ ներառելու որոշումը հիմնված է անանուն կարծիքի վրա, որը ներկայացրել է Օդային անվտանգության կոմիտեն։ Հանձնաժողովը, Եվրոպական միության ավիացիոն անվտանգության գործակալության աջակցությամբ, պատրաստ է համագործակցել և ներդրումներ կատարել Հայաստանում՝ իր ավիացիոն անվտանգության բարելավման համար»:
ԵՄ օդային անվտանգության ցուցակը ոչ միայն օգնում է պահպանել ԵՄ-ում անվտանգության բարձր մակարդակը, այլ նաև օգնում է տուժած ավիաընկերություններին և երկրներին բարելավել իրենց անվտանգության մակարդակը, որպեսզի վերջիններս հանվեն այդ ցուցակից: Բացի այդ, ԵՄ օդային անվտանգության ցուցակը դարձել է հիմնական կանխարգելիչ գործիք, քանի որ այն դրդում է անվտանգության խնդիրներ ունեցող երկրներին՝ գործել, նախքան անհրաժեշտությունը դառնա ԵՄ օդային անվտանգության ցուցակի տակ գտնվող արգելքը:
Այսօրվա թարմացումից հետո ընդհանուր առմամբ 96 ավիաընկերության մուտք արգելված է դեպի ԵՄ երկինք:
90 ավիաընկերություն սերտիֆիկացված է 16 պետությունում (Աֆղանստան, Անգոլա (բացառությամբ 2 ավիաընկերության)), Հայաստան, Կոնգո (Բրազավիլ), Կոնգոյի Դեմոկրատական Հանրապետություն, Ջիբութի, Հասարակածային Գվինեա, Էրիթրեա, Ղրղըզստան, Լիբերիա, Լիբիա, Մոլդովա (բացառությամբ 3 ավիաընկերության), Նեպալ, Սան Տոմ և Պրինսիպեու, Սիեռա Լեոնե և Սուդան)՝ այդ պետությունների ավիացիոն իշխանությունների կողմից անվտանգության ոչ պատշաճ վերահսկողության պատճառով, 6 անհատական ավիաընկերություններ, որոնք հիմնված են անվտանգության լուրջ թերությունների վրա՝ Avior Airlines (Venezuela), Blue Wing Airlines (Սուրինամ), Iran Aseman Airlines (Իրան), Իրաքյան ավիաուղիներ (Իրաք), Med-View Airlines (Նիգերիա) և Air Zimbabwe (Զիմբաբվե) . Լրացուցիչ երեք ավիաընկերություններ ենթակա են գործառնական սահմանափակումների և կարող են թռչել միայն ԵՄ հատուկ ինքնաթիռների տեսակներով՝ Air Service Comores (Կոմոր), Iran Air (Իրան) և Air Koryo (Հյուսիսային Կորեա):
Փաստորեն ի՞նչ է ստացվում, որ քանի որ հայկական ավիափոխադրողները զրկվել են Եվրոպա թռչելու հնարավորությունից, եվրոպացիներն իրենց ավիաընկերություններն են բերում Հայաստան՝ առայժմ «Վիզ Էյր» և «Ռյան Էյր» լոուքոսթ ավիաընկերությունների տեսքով, բազավորում են Հայաստանում: Իսկ դա նշանակում է՝ հայկական ավիաշուկայի ոչնչացում, եվրոպացիներն իրենք են վերցրել հայկական շուկան ու տնօրինում, և հայտնի չէ, թե մենք երբևէ կունենա՞նք ազգային փոխադրող, թե՞ ոչ:
Ի դեպ, թռիչքների այս արգելքը վերաբերում է նաև չարթերային թռիչքներին, այսինքն՝ ամռանը որևէ ավիաընկերություն, եթե գրանցված է Հայաստանում, չի կարողանալու թռչել Հունաստան, Կիպրոս, Բուլղարիա կամ այլուր. Նրա մուտքը եվրոպական որևէ տարածք արգելված է: